Monday, January 19, 2009

Moh Ke Utara..(2)

Sambungan Moh Ke Utara .

Selepas je bertolak dari Penang, kami pun menuju je utara ke Sg. Petani. Ktorang singgah Sg. Petani sekejap utk hantar barang2 adik kat asrama di UiTM. Lepas setel je letak barang2 tu ktorang pun bergerak ke Kuala Kedah (masa ni plan nak ke Langkawi still on ) tapi apekan daya, sampai je jeti Kuala Kedah dah pukul 7pm lebih. Masa tu feri suma dah abis. Terpaksa tunggu esok tapi ayah aku tetiba plan amik feri di Kuala Perlis n naik feri esok hari. Kecewa di Kuala Kedah, kami pun bertolak ke Kangar, Perlis n bermalam kat situ. Sampai je Kangar..kekecewaaan melanda lagi skali coz hotel suma penuh. Tak banyak hotel di Kangar ni n tanye punye tanye..resort di Kuala Perlis pun dah penuh. ..aihh takleh jadi ni, nak tido mane pulak. Time tu dah lewat, tak silap pukul 10pm. Hmm makan malam pun belum lg, ktorang singgah di KFC jap. Kebetulan kat KFC tu ade wireless n aku pun bawak lappy. Malam tu jgk carik list hotel kat website n try call hotel mane yg still available.


KFC Kangar


Hotel kat Perlis dah memang sold out huhu..nampaknye terpaksa cari hotel di Kedah. Call punye call dapat jugak hotel di Alor Star . Dapat je book bilik ktorang pun bergegas gerak dari Kangar ke Alor Star. Fuhh, memang penat coz check in kt StarCity hotel, Alor Star tu pn nak dekat tgh malam .

Keesokan paginye, aku igtkan plan nak ke Langkawi still on tapi family aku dah cancel pulak huhu. Ye ka aku paham, penat. Nak naik feri ke Langkawi lagi ..dah la masa tu tgh cuti skolah. Aku fikir2 balik hotel kt Perlis penuh coz suma nak gi Langkawi kot..maybe. Takut sampai Langkawi nnt takde bilik pulak..naya je nnt huhu. Takkan nak balik ke mainland balik .

Disebabkan plan ke Langkawi cancelled, ktorang pn bertolak la balik ke selatan ke Sg. Petani utk hantar adik balik ke kampus.

to be continued..

0 comments: