Monday, January 19, 2009

buhsan..~

Hari ni klas abis awal..dalam tengah hari dah abis. Waaa kejapnye la blaja, tak puas. Kalo bleh nak je suh En. Fikri ajar jgk ape2 yang patut sampai kul 5pm . Terfikir jgk ape yang aku nak wat dgn banyak masa lapang ni..fikir punye fikir dapat jgk idea. Nak carik SD Card and tripod for my camera. Kamera aku tu masa beli dapat SD Card 1GB free tapi x dpt free tripod. 1GB SD Card tu mampu nak tampung dlm 500 gambar. Memandangkan aku nak pegi bercuti Khamis ni aku rasa 1GB tak cukup..terpaksa beli lagi 1. Lgpun aku nak amik night shot..takder tripod susah nak dpt clear shot. Dalam 10 gambar, 9 mesti blur..adus takleh jadik ni..nak taknak kene ade tripod jgk huhu .

First mission, carik SD Card.

Aku dah target kat mane nak beli SD Card ni..kedai komputer paling popular kat area Bukit Beruang ni. Tak lain tak bukan Stygix . Stygix ni jadi pilihan coz barang2 dia yg agak murah sket tapi tak bermaksud aku tak penah gi kedai lain just Stygix tetap jadi pilihan utama semenjak aku melangkah masuk ke MMU lagi.

SD Card yang Stygix jual cuma tinggal 8GB storage je..dalam RM60. Alaa, mahal sangat la pulak tapi aku terjumpe Micro SD yg agak pelik..maybe u guys dah biasa but what the heck, tu benda yang baru bg aku .


Micro SD softmod jadi SD Card


Terjumpa Micro SD 4GB dan jgk SD Card adapter..wahh ni boleh menjimatkan wang ringgit ni . Harga dalam RM30. Cukup la kot dgn 4GB ni..dah ade 1GB yg sebelum ni. Lantas aku bayar pada amoi cashier yg cute tu dan teruskan misi kedua aku.

Second mission, carik tripod.

Kedai first yang aku pegi..kedai gambar kat Taman Kerjasama ni jgk. Aku nak carik paling murah jer. Bukannye slalu aku berfotografi..kamera pun ade kat hometown . Ingat nak survey harga je dulu hari ni. Nak beli bsk lusa pun boleh. Ok..kedai ni paling murah pun RM50..waa mahal jgk ye. Aku igtkan tripod ni murah je. Takper bisik hatiku huhu..boleh survey tempat lain. Aku ajak Sapik ikut aku gi survey tripod. Macam2 tempat aku pegi, first gi Melaka Sentral, then Mahkota Parade n Dataran Pahlawan..3-3 tempat tu paling murah pn RM65. Mcm ni better aku beli kat Bukit Beruang ni je . Tapi tak pasti lagi la nak beli je tak. If dapat jumpe budak yg dapat pinjamkan tripod aku x jadi beli .

Alang2 kt Dataran Pahlawan, pegi la pusing2 kejap n terjumpe la booth Bandai jual patung2 Gundam.. dapat jgk aku snap gambar serba sikit character2 Gundam ni

Saper minat Gundam?









Ikut kata salesboy yg jaga booth tu..besok last day. Jadi peminat setia Gundam sila dapatkan secepat mungkin sementara stok masih ada .

p/s : sesapa ade tripod boleh pinjam tak?

0 comments: