Sunday, February 22, 2009

Moh Ke Utara..(3)

Salam,

entry ini adalah sambungan Moh Ke Utara..(2)

Dah lama aku x updet utk entry Moh Ke Utara..aku cuma masukkan entry2 yg latest je tapi utk elakkan aku menangguh entry Moh Ke Utara ni, aku updetkan jgk sebelum citer ni akan jd terlalu lama dan basi

-------------------------------------------------------------------------------------

28 December 2008

Apabila smpi ke Sg. Petani utk menghantar adik balik ke kampus..tetiba ayah terfikir utk ke Muzium Arkeologi Lembah Bujang (cuma beberapa kilometer je dari kampus UiTM menghala ke Tg. Dawai). Aku pn agak teruja sebab tak penah lg jejakkan kaki ke situ. Tak lama kemudian kami pun bergerak ke sana.

Lembah Bujang ni adelah salah 1 kawasan arkeologi zaman purba di Semenanjung..di sinilah sebuah tamadun lama yg dah wujud sebelum tertubuhnya Melaka lagi. Tamadun di sini lebih di pengaruhi oleh agama Hindu..dibuktikan dgn peninggalan candi-candi dan alatan utk upacara keagamaan Hindu.



Masuk free of charge.






the remains..






peta 3-D geografi Lembah Bujang dan kawasan sekitar.




Kanu yg di gunakan oleh penduduk Lembah Bujang pada zaman dulu


After the tour ends..kami pun bergerak ke Hotel Seri Malaysia Sg. Petani utk bermalam. Selepas menghantar adik balik ke UiTM Kedah, kami berempat bertolak balik ke rumah bsk hari. Semasa on the way balik tu kami singgah di suatu tempat..nak tau tempat tu? Tunggu next post k huhu

Sekian.

p/s: congratz to Zach for ur first flight as a flight attendant..susah la nak jumpe ko lepas ni ye huhu. Gud Luck.

0 comments: