Tuesday, December 23, 2008

The Ship@Bkt Bintang~

Sabtu lepas merupekan besday ayah aku yg ke-55 tahun. Sempena dengan tu, my family dah wat keputusan nak gi makan-makan kat sebuah restoran western kat Bukit Bintang. Nama restoran tu The Ship. Restoran ni mengikut kata ayah aku dah lama..semenjak dia menuntut kat ITM dulu. Ade la dalam 30 tahun lepas kot. First impression dengan restoran ni, sign board nmpk macam dah lama. Tak pernah tukar semenjak 30 tahun yg lepas kot huhu.


Entrance dah ok tapi signboard cam tak penah basuh je huhu.


Kat Bukit Bintang ni memang dah semangat krismas abes..waiter2 dengan waitress2 dah pakai topi krismas. Masuk je dalam restoran ni memang dah ramai dengan org. Pelik jugak sebab tak wat booking pun dapat gak table. Nasib baik la kot. :).

Ingat nak amik gambar dalam restoran tu tapi gambar tak berapa terang lak. Maklum la pakai cameraphone. Blurr blurr gitu. Tapi ade gak la shot2 yang agak clear.


The Ship .. The Best Steak In Town

Tagline "The Best Steak In Town" tu aku rase agak betul kot sebab steak dia memang lembut je (Macam masak tak well done pun ade gak)..macam biase la kalo aku makan steak mesti order black pepper. Macam takde yang lain je. Walaupun steak dia tak berapa tebal macam kat Chili's Grill & Bar tapi memang kenyang..nak abeskan pun memang kena paksa perut suh terima daging2 tu huhu.


Sos black pepper yang paling black yang aku penah nampak..tak tau la camner diorang wat.



Shapinas (kiri) n adik bongsu, Lina. Haih tak penah lepas henset la budak ni.



Ayah tengah menikmati steaknye..jaga2 darah tinggi tu :P


Selesai je makan..kitorang pun beransur balik..naik 2 keta. Parents aku park kat LowYat Plaza n aku plak park kat Pavillion. Time on da way balik ke carpark memang sesak dengan org berbagai2 bangsa. Maklum la malam minggu..


Adiks..dr kiri. Lina, Yati n kawan adik, Shapinas.



Setibenye di Pavillion aku ternampak 2 hiasan krismas kat depan main entrance.


Rusa2 santa claus dengan laptop2 yg di sponsor oleh Dell.



Tallest christmas tree that i've ever seen..!!



Neway, memang we' all have a good time that nite. To my dad, happy birthday..semoga panjang umur dan murah rezeki~.

2 comments:

zach said...

babe....shyt lapar gile la aku tgk steak tu. mcm dah berzaman je x makan steak

Fadh said...

Laen kali kita plan pegi Roadhouse Grill kt Jln Ampang..dari dulu teringin nak makan kt situ. Amacam? Set? huhu.