Sunday, December 14, 2008

Eye On Malaysia~

2 minggu lepas, secara detailnye (4 Disember 2008)..Aku, Azreena dan kawannye dari KL, Hajar pergi bersiar-siar kat area Melaka. Jadi aku dan Azreena pun secara tak langsung jadi tour guide tak berlesen membawa Hajar berjalan-jalan di tempat-tempat tourist selalu pergi. Antara tempat yg kitorang lawat, Dataran Pahlawan (Tempat2 nak shopping), Restoran asam pedas kat Bukit Cina (Aku tak penah pun datang sini, Azreena yang merecommend. Tapi masakan dia memang puas ati. Laen kali bleh datang lg.), Rivercruise @ Sg. Melaka (Ni dah kali ke-3 aku naik tp aku tak pernah naik time malam..sebelum ni datang petang je.)

Jalan punye jalan dah pun pukul 11 malam..risau jugak takut Hajar tak dapat masuk hostel sebab tau2 la kan pukul 12 tgh malam, pak guard MMU akan mintak semua orang yg nak masuk ke kampus catitkan nama and ID dlm buku log. Tu takpe lagi..cuba la kalau tetiba pak guard tu rajin nak tengok ID card..memang tak pepasal je.

Fikir2 lagi time tu, tapi kitorang ingat sempat lagi kot nak singgah Eye On Malaysia kat muara Sg. Melaka. Dah lama aku nak pergi kat sana..sebelum ni just lalu je or tengok dari jauh. Aku teringat kata member aku yg cakap Eye on Malaysia tu tutup pukul 10pm tapi tengok ferris wheel tu masih lagi beroperasi dan tiket masih lagi di jual. Lewat jugak Eye on Malaysia ni tutup sebab masa Eye on Malaysia ni kat Tmn Tasik Titiwangsa, KL dulu pukul 10 mlm dah gelap.

Landscape di lokasi Eye on Malaysia tu memang cantik especially pada waktu malam. Memang dah pasang niat nak naik tapi tak sure bila and kalau nak naik mesti time siang..rasa2 nye malam tak nampak pemandangan sekeliling.


0 comments: