Tuesday, August 19, 2008

Assalamualaikum n selamat sejahtera,


16 Ogos 2008

Hari nie, Sabtu adelah hari pertunangan opismate aku Miss Liyana dengan atau di kenali ramai sebagai Yana dengan tunangnya En. Naim yang berlangsung di Senawang, N. Sembilan. Lepas bangun aku terus menyiapkan diri aku dan terus bertolak dari umah aku kat Karak. Di Karak highway aku memecut laju sebab aku tak rasa ade speedtrap sebab memang jarang ada. Tapi malangnye nasib aku hari tu ade roadblock polis untuk speed trap. Kenape la time aku bawak slow takde plak speed trap iskkk. Aku perhati makin banyak kereta di tahan ke bahu jalan. Aku makin hampir makin chuaks. Terasa nak gugur jantung aku. Dalam hati jangan la kene saman. Aku taknak duit RM300 aku hangus macam tu je. Sampai giliran aku untuk di check no plate tetiba pakcik polis tu memberi isyarat jalan. Punye la happy aku time tu, aku bawak laju sangat ke sampai polis kat belakang semak tu tak sempat nak tembak kereta aku?. Selepas roadblock polis tu aku terus memecut ke Selayang untuk menjemput Cik Afzan. Yang menumpang kereta aku ade 2 orang je. Selepas mengambil Cik Afzan di rumahnya aku terus memecut ke rumah Azreena di Cheras (kalo tak silap aku la) dan bertolak ke Senawang.


Sampai saja di plaza tol Senawang, kitorang pun terpaksa menunggu Irwan yang sedang memecut Kelisanya di highway. Setelah beliau sampai kitorang pun berkonvoi ke rumah Yana. Cik Afzan sebagai co-pilot aku dengan konfiden menguidekan aku ke rumah Yana. Alhamdulillah kitorang selamat tiba dalam pukul 1 tgh hari lebih.

Semoga pertunangan ini berkekalan

hingga ke jinjang pelamin.


Ketika kitorang nak balik dari majlis pertunangan Yana n Naim, tetiba kitorang terasa nak minum ice blended dari Starbucks. Aku pun nak try rase sebab dah lama tak rasa ice blended Starbucks nie sampai tak ingat rase dia macam mana. Kitorang pun membawa diri ke Seremban Parade sebab itu je Starbucks terdekat dari umah Yana. Aku teringin nak minum sebab nak rase ape yang membuatkan orang rasa sangat berminat dengan ice blended Starbucks terutamanya member yang aku kenal di opis yang sangat terkenal sebagai peminat setia Starbucks.


Kitorang pun pulang ke KL sambil menikmati ice blended tersebut. Selepas menghantar Azreena dan Afzan balik ke umah, aku terus membawa diri balik ke rumah


18 Ogos 2008

Hari nie adelah hari last aku bercuti semenjak Jumaat lepas. Sepatutnye aku ponteng hari selasa nie tapi memandangkan aku tak jadi pegi ke J.B aku merajinkan jugak diri untuk pegi ke opis. Aku baru je nak bertolak balik ke KL petang hari n rupa2 nye family aku pun nak ke KL. Aku bertanya mak aku kenape nak ke KL n mak aku menjawab "Saje je nak jalan2 tengok wayang n dinner". Tanpa segan silu aku pun nak mengikut sekali memandangkan aku tengah free untuk hari tue.


Kitorang berkonvoi menggunakan 2 kereta. Mak, ayah ngan adik aku yg paling kecik naik 1 kereta dan aku sorang2 dalam ferrari merah aku. Jarak dari umah aku ke KL ade la dalam 45 minit. Aku tak tau la sebab ape tapi ayah aku bawak kereta tak macam biasa sebab tetiba hari tu dia bawak laju. Aku pun terpakse memijak pedal minyak ferrari merah aku sedalam mungkin untuk mengejar kereta dia. Untuk pengetahuan korang, bentuk muka bumi Karak highway berbukit-bukit. Enjin ferrari buatan malaysia kereta aku terase semput mencari-cari nafas nak mendaki bukit yang agak curam. Setelah membelah bukit dan melayan corner baring akhirnye alhamdulillah aku dan family selamat tiba di KL.


Akhirnya kitorang decided nak ke Cineleisure dan IKEA di Damansara. Aku tinggalkan kereta aku di parking Terminal LRT Putra Gombak n pergi ke Damansara ngan 1 kereta je. Akhirnya ayah aku wat keputusan nak tengok citer The Mummy n memandangkan aku pun tak tengok lagi citer tu aku pun layankan je.


Ayah aku pun dah wat keputusan nak makan malam di restoran IKEA sebab ade 1 makanan feveret dia iaitu Poached Salmon. Mak n adik aku share makanan n order Swedish Meatballs. Aku pulak time tengah tengok menu, rase terliur nak rasa Swedish Herb Chicken. Untuk pengetahuan am tuan2 dan puan2, IKEA adalah kedai perabot yang berasal dari Sweden n restoran di IKEA nie secara tidak langsung menyediakan makanan dari sana.



Swedish Herb Chicken yg diorder aku.


First impression aku dengan ayam nie rase macam makanan yang sangat berkhasiat (teringat aku dengan Manhattan Fish Market). Aku tengok ade helaian2 hijau yang aku rasa adelah rumput yg di import dari Sweden. Ditambah lagi dengan kentang yg keras dengan carrot. Rasa kuahnye sangat tidak kena dengan tekak aku tapi ayam dia rase sedap pulak. Last2 aku try to buangkan sebanyak mana kuah yg boleh yg ade kat atas ayam tue. Akhirnya aku dapat habiskan ayam tu tapi tak larat nak abiskan kentang ngan carrot. Aku try rasa Poached Salmon ngan Swedish meatballs sikit n rasenye sedikit sedap dari ayam aku walaupun aku rase salmon tu sedikit mentah. Akhirnye, aku decide kalo aku singgah lagi ke restoran nie aku akan try Poached Salmon. Aku secara rasmi ban Swedish Herb Chicken dalam menu hidup aku.



Selepas selesai dinner, kitorang pun menggerakkan diri ke Cineleisure untuk menonton wayang. Tak payah la aku elaborate citer The Mummy nie eh sebab aku tau korang mesti dah tengok lama dah. Tapi aku agak pelik sebab walaupun citer The Mummy nie dah lama keluar tapi still penuh panggung.



Peace out..!.

0 comments: